Internetowe zasoby informacji a decyzje klientów usług medycznych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Internet information Resources and thedecisions of medical services clients
|
Autorzy: | Cholewa-Wiktor Marta |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 49 |
Strony: | 211 - 220 |
Bazy: | BazEkon | CEEOL | BazHum | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 lipca 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Media społecznościowe coraz silniej oddziałują na decyzje użytkowników, także w zakresie wyboru świadczeniodawcy usług medycznych. Uczestnicy grup społecznościowych czy dyskusyjnych, wymieniając się poglądami i doświadczeniami, wykorzystują efekt word of mouth’ czyli polecenie innym internautom usług czy konkretnych osób na zasadach marketingu wirusowego. Ponadto użytkownicy sieci mają wpływ na kreowanie wizerunku gabinetu oraz lekarza poprzez oceny na profilach, takich jak Znanylekarz.pl czy Rankinglekarzy.pl. Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących wpływu informacji dostępnych w sieci na decyzje zakupu usług medycznych. Badania przeprowadzono wśród pacjentów zakładów opieki zdrowotnej z terenu Lublina i wykorzystano w nich samodzielnie opracowany kwestionariusz ankiety. Analiza uzyskanych wyników pozwala na stwierdzenie, że opinie innych użytkowników internetu wpływają na decyzje zakupowe pacjentów, ponieważ ponad 80% badanych chociaż raz dokonała wyboru świadczeniodawcy korzystając z informacji uzyskanych w sieci | |
Social media are increasingly influencing their users’ decisions also as in the scope of the choice of medical services providers. Participants of social or discussion groups exchange their views and experiences by using the word of mouth, i.e. by recommending services or particular people to other internet users on the basis of the viral marketing. In addition, network users have an influence on shaping the image of the doctors and their offices by using rating sites such as Znanylekarz.pl or Rankinglekarzy.pl. The purpose of the paper is to present the results of research on the role of information available on the network in the decision-making process of purchasing medical services. The study was conducted among patients of the health care institutions in Lublin. The research included a self-developed survey questionnaire. The analysis of the results allow to state that the opinions of the internet users influence the purchase decisions of patients, as more than 80% of the respondents, at least once, chose the medical service provider using the information obtained from the internet |