Parametryczna optymalizacja układów przeniesienia napędu lotniskowych środków transportu
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Parametric optimization of power transmission system in airport means of transport
|
Autorzy: | Koralewski Grzegorz, Wrona Rafał |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | R. 18 |
Strony: | 967 - 973 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus | Google Scholar |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Artykuł zawiera opracowaną metodykę syntezy parametrów konstrukcyjnych układów przeniesienia napędu lotniskowych środków transportu. Metodykę zilustrowano doborem i optymalizacją szeregu przełożeń mechanicznego reduktora automatycznej hydromechanicznej skrzyni biegów autobusu lotniskowego. Jako kryterium optymalizacji zostały zastosowane bezpieczeństwo i komfort jazdy pasażerów wyrażone poprzez płynność jazdy autobusu zdefiniowaną jako płynna zmiana przyśpieszenia podczas zmiany przełożeń w skrzyni biegów. | |
The article contains the prepared methodology of synthesizing construction parameters of gearbox values in airport means of transport. It was illustrated by the selection and optimization of a range of ratios in a mechanical reducer of automatic hydromechanical gearbox in an airport bus. As the optimization criterion we applied passenger travel safety and comfort expressed by smoothness of bus movement defined as smooth change of acceleration during changing values in the gearbox. |