Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Autorzy: Czerwińska Magdalena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 49
Strony: 39 - 49
Bazy: RePec | CEJSH | BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Informacja zdrowotna to zbiorcze określenie dla wielu zagadnień dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowia. Ani literatura przedmiotu, ani akty prawne nie dostarczają precyzyjnej definicji tego pojęcia. Pośrednio o znaczeniu "informacji zdrowotnej" można wnioskować, posiłkując się takimi określeniami jak "kompetencje zdrowotne", "kompetencje informacyjne", "zdrowotne kompetencje informacyjne". Kompetencje informacyjne są bardzo ważną składową kompetencji zdrowotnych. Wszystkie one wiążą się z określeniem health literacy, które nie posiada adekwatnego odpowiednika w języku polskim, a dotyczy rozumienia przekazów zdrowotnych.
The article presents the issues regarding the processes of health-related information digitalisation and its influence on internauts' behaviour. The relevant literature and statistical data connected with the functioning of the digital society have been discussed. The aim of this paper is to analyse the role of the Internet as the source of health-related information and to present the influence of the digitalisation of such information on the modification of the behaviours of the patients who are Internet users.