Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
8
Lista B
Status:
Autorzy: Mindur Maciej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 71
Strony: 65 - 72
Bazy: Index Copernicus | BazEkon | POL-index
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 grudnia 2017
Abstrakty: angielski
The article provides a synthetic analysis of the interrelationships between economic development, the primary economic measure of which is the size of Gross Domestic Product, and the volume of transport work measured in tkm and pkm. The study was conducted over a 30-year time series based on the polynomial curves of the most-developed economies (the United States, Japan, China and EU-28) and Russia, the largest area of the world, with large natural resources and significant military industry, and constantly increasing since 2004 GDP. The research shows that GDP in the whole period (1995–2015) in the United States, Japan and the European Union is growing rapidly, significantly ahead of the tkm and pkm transport indicators. In China and Russia, GDP growth has been increasing since 2003, while the dynamic growth of transport (in billion tkm) in 1995–2015 is well ahead of economic growth (GDP). In Poland, trends in the development of the GDP measurement and transport indicators (tkm and pkm) are similar to those of Russia and China.