Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Managing the portfolio of marek in automotive convention on example of FCA Poland
Autorzy: Dziwulski Jacek, Piątek Radosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 173 - 179
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 kwietnia 2018
Abstrakty: polski | angielski
W artykule podjęto próbę analizy przyczyn, cech i metod składających się na zarządzanie portfelem marek przez koncern motoryzacyjny. Badanym przykładem jest FCA Poland, polski oddział międzynarodowego koncernu samochodowego Fiat Chrysler Automobiles. W pierwszej części artykułu zostaną przedstawione zagadnienia teoretyczne dotyczące funkcjonowania marek w ujęciu ogólnym, jak również aspekty dotyczące przyczyn kreowania i utrzymywania różnorodnych marek w portfolio danego przedsiębiorstwa. W dalszej części zostanie przedstawiona obecna sytuacja FCA Poland na rynku polskim wraz z funkcjonującymi w ofercie markami wraz z ujęciem ich cech charakterystycznych oraz metod kreowania i promowania. W ostatniej części oprócz podsumowania zostanie wskazana refleksja nad wcześniej wspomnianymi metodami zarządzania portfelem marek w koncernie motoryzacyjnym, a także jakie są efekty posiadania i utrzymywania rozbudowanego portfolio różnorodnych marek w ofercie.
The article attempts to analyze the causes, features and methods that make up the portfolio management of brands by the automotive concern. The examined example is FCA Poland, the Polish branch of the international automobile concern Fiat Chrysler Automobiles. The first part of the article will present theoretical issues concerning the functioning of brands in general, as well as aspects related to the reasons for creating and maintaining various brands in the portfolio of a given company. The current situation of FCA Poland will be presented on the Polish market along with the brands operating in the offer along with the recognition of their characteristic features and methods of creating and promoting. In the last part, in addition to the summary, a reflection on the aforementioned brand portfolio management methods in the automotive group will be indicated, as well as the effects of having and maintaining an extensive portfolio of various brands on offer.