Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The impact of negative transaction-related experiences on a risk perception and willingness to purchase on-line
Autorzy: Gąsior Marcin
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 213 - 223
Bazy: PBB - Polska Bibliografia Bibliologiczna | CEJSH | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 kwietnia 2018
Abstrakty: polski | angielski
W dobie powszechnego dostępu do sieci Internet transakcje zawierane przy jej wykorzystaniu stały się powszechną, akceptowaną i często wybieraną formą dokonywania zakupów. Niemniej jednak, z kanałem tym wiąże się także szereg zagrożeń, wynikających między innymi z dystansu dzielącego sprzedawcę i nabywcę. Celem artykułu jest przedstawienie oceny związku łączącego fakt posiadania przez konsumenta negatywnych doświadczeń w zakresie zakupów przez Internet z jego postrzeganiem znaczenia możliwych zagrożeń występujących przy transakcjach w tym kanale, ze skłonnością do wyboru kanału Internetowego oraz ogólnym, odczuwanym poziomem ryzyka. Analiza wykorzystująca test Kruskala-Wallisa oraz test U Manna-Whitney’a, przeprowadzona została w oparciu o wyniki badań pozyskane w 2015, a obejmujące łącznie ponad 500 przypadków dobranych w sposób kwotowy spośród użytkowników Internetu.
In the age of unrestricted access to the Internet, on-line purchases have become a popular, accepted and widely used form of transactions. Nevertheless, in this channel one may encounter several hazards, related, inter alia, to the distance between customer and the shop. The purpose of this article is to evaluate the relationship between previous, negative experiences related to the on-line purchases, and consumer’s perception of possible obstacles and threats, his or her trust towards vendors, willingness to purchase on-line and overall, perceived risk. The analysis, based on Mann–Whitney U test and Kruskal–Wallis test was conducted on the data set of more than 500 cases, gathered in 2015 using quota sampling of Internet users population.