Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
12
Lista B
Status:
Autorzy: Daniewski Kamil, Kosicka Ewelina, Mazurkiewicz Dariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 9
Strony: 20 - 25
Web of Science® Times Cited: 34
Scopus® Cytowania: 43
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech | Index copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja autorska
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 czerwca 2018
Abstrakty: angielski
This paper reports the results of an analysis of indicators describing the effectiveness ofactions taken and repairs made by the maintenance services in a food industry company which had implemented a new manufacturing execution system(MES) 10 months prior to the study. The application of the above effectiveness indicators plays a significant role in the rationalization of functioning of maintenance services. Therefore, it is vital that they are calculated correctly and interpreted in a way that has a positive effect on the organization of maintenance works. The paper investigates four effectiveness indicators employed by the maintenance services of the company in question, i.e., meantime to failure (MTTF), mean time between failures (MTBF), mean time to repair (MTTR) andoverall equipment effec- tiveness (OEE). The objective of the analysis was to verify the correctness of determination of the above indicators in the analysed company. In addition, the study was to determine whether the use of correctly determined indicators and results interpretation could lead to a higher effectiveness of the actions taken by the maintenance services department. More-over, the paper presents a diagnosis of problems connected with incorrect determination and visualization of the above-mentioned indicators in the analysed company.