Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Autorzy: Madleňák Radovan, Madleňáková Lucia, Hoštáková Dominika, Droździel Paweł, Török Adam
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 12
Strony: 71 - 76
Web of Science® Times Cited: 17
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 czerwca 2018
Abstrakty: angielski
Road safety has an extremely important role in existing transportation systems. Drivers on the road are influenced various factors (light and temperature conditions, visual smog, environment surrounding, etc.) and the driver´s distraction represents the most common cause of road traffic accidents. According our previous researches, we found that visual smog has a negative influ-ence the drivers on the road. However, the task of placing the traffic signs on the roads is to increase road safety, thus positively influencing the driver while driving. The main objective of this article is to measure the visibility of traffic signs on selected road in specific light conditions (in night). Secondary objective is measure visibility of roadside ad-vertisement (billboards) near roads, that are influencing driver´s distractions in negative way. The mobile ETG technology (eye tracking glasses) has been used as a method for measuring the gaze of the driver's eyes on traffic signs in night conditions. We compared the results from our previous research (daylight conditions) with the obtained results from actual research. On the basis of the comparison both measurements we can found out differences (positive and nega-tive) in influence of traffic signs and road side advertisements on drivers in various light condi-tions.