Analysis of possibilities to improve environmental operating parameters of modern compression – ignition engines
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Osipowicz Tomasz, Abramek Karol Franciszek, Barta Dalibor, Droździel Paweł, Lisowski Maciej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 12 |
Strony: | 206 - 213 |
Web of Science® Times Cited: | 14 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 czerwca 2018 |
Abstrakty: | angielski |
The aim of this study was to analyse the possibilities of improving the ecological parameters of compression – ignition CI engines. During the analysis of exhaust gas, attention was mainly paid to the emission of nitrogen oxides and carbon black soot. A method was proposed to reduce the above chemical elements in CI – engine exhaust fumes by using the annular channels on the non-working part of the fuel injector needle and applying a platinum catalyst on them. The task of these annular channels is to mix and agitate the fuel before injection to the combustion chamber and to enlarge the contact surface area of catalyst. The task of catalytic coating is to initiate the reaction of dehydrogenation of paraffinic hydrocarbons to olefinic ones with a free hydrogen molecule. Hydrogen, owing to its properties, can shorten the period of combustible mixture spontaneous ignition delay in the engine combustion chamber, which affects the entire combustion process and improves the ecological parameters of a CI engine. |