Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
25
Lista A
Status:
Autorzy: Dziubiński Mieczysław, Litak Grzegorz, Drozd Artur, Szydło Kamil, Longwic Rafał, Wolszczak Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 8
Strony: 1 - 12
Impact Factor: 2,217
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 9 maja 2018
Abstrakty: polski
We present a new method of controlling the operational wear of the starter used for transport. The new method consists in making use of the magnetic field in the armature gap as a diagnostic signal for determining fitness for use. Testing the starter with the Hall sensor involved recording the voltage course obtained from the sensor, which was commensurate with magnetic induction. The tests were carried for the unloaded starter, i.e., while running idle, as well as for the loaded one. As part of the experiment, simulation of different kinds of operational wear and selected simulated failures of starter elements were carried out. The objective of this study is to elaborate a diagnostic model for the operational control of the starting system for motor transport.