Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
14
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Analysis of electric phenomena during the start of a city bus internal combustion engine
Autorzy: Duk Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Wolumen/Tom: 94
Strony: 108 - 111
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 lipca 2018
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono analizę rozruchu spalinowego silnika autobusu miejskiego w warunkach zmniejszającego się stopnia naładowania akumulatora rozruchowego. Obiektem badań był autobus miejski Solaris Urbino 12 wyposażony w silnik wysokoprężny Cummins o pojemności 6,7 dm3. Określono wpływ zmniejszającego się napięcia akumulatorowego na przebieg rozruchu.
This paper presents an analysis of voltage and current characteristics of the battery during the start of the city bus internal combustion engine. The city bus Solaris Urbino 12 equipped with a diesel engine was tested. The battery's electrical parameters at different voltages were monitored during starting the engine. The influence of the decreasing start-up voltage on the battery parameters was determined and as a consequence leads to the reduction of the batteries life. In addition, the influence of voltage values on the start-up time and the influence on the value of the inrush current was presented.