Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
35
Lista A
Status:
Autorzy: Woszuk Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 9
Wolumen/Tom: 11
Numer artykułu: 1542
Strony: 1 - 13
Impact Factor: 2,972
Web of Science® Times Cited: 36
Scopus® Cytowania: 39
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 sierpnia 2018
Abstrakty: angielski
In recent years, numerous studies have been carried out on new technologies allowing to reduce of mix asphalt production temperatures. One of the possibilities is to foam the asphalt with “water-containing” additives, which include zeolites. So far, mainly synthetic zeolites of the Linde A structure type, obtained from chemical reagents, and natural clinoptilolite have been used in WMA technology. In this studies, the synthetic zeolites produced from fly ashes with 4 different types of crystalline structure were analyzed. Zeolite materials were characterized by textural parameters and thermal analysis. The amount of zeolite added to asphalt was 0, 3, 5, 7 wt % in relation to the weight of asphalt. Determination of dynamic viscosity was performed at two temperatures: 135 and 160 and 4 time intervals. The tests were performed for two asphalt binders: 35/50 and 100/150 penetration grade. As a conclusion, it was found that the viscosity of asphalt pastes with zeolitic materials increases with the increase in the amount of zeolite added. The increase level depends mainly on the textural parameters. The potential usefulness of fly ash derived zeolites in the process of asphalt foaming, which depends mainly on the amount of water contained in the zeolite structure and the method of its release, has been proved.