Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Generation Z consumer toward marketing communication – benefits and limitations
Autorzy: Wyrwisz Joanna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 9
Strony: 1036 - 1046
Bazy: PBB - Polska Bibliografia Bibliologiczna | CEJSH | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 września 2018
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na specyfikę grupy konsumentów należącej do tzw. pokolenia Z. Literatura przedmiotu określa ich również jako pokolenie C, generację multitasking, ciche pokolenie, generację @, generation V, czy pokolenie internetowe. Za pokolenie to uznaje się umownie osoby urodzone po roku 2000. Z punktu widzenia komunikacji marketingowej istotną cechą określającą je jest fakt dorastania w otoczeniu świata cyfrowego i aktywność zakupowa, której od zawsze towarzyszy Internet i technologia mobilna. Wykorzystując badania studialno-literaturowe, dane statystyczne oraz badania wtórne w artykule zawarto charakterystykę konsumentów generacji Z. Ujęto wyróżniki komunikacyjne przemawiające do tej grupy. W szczególności w artykule skupiono się na zachowaniach rynkowych oraz uwarunkowaniach wykorzystania narzędzi marketingowych w komunikacji z generacją Z wskazując wyjątkowe korzyści oraz ograniczenia.
The main objective of this article is to show specify group of consumers belong to generation Z, also called generation C, multitasking generation, silent generation and generation @, generation V, Internet generation. That consumers were born after 2000 and they grow up in digital environment with permanent presence of Internet and mobile technology. It is the major factor determines buying activity of that consumers and as a consequence marketing communication of product and brands for young target group. Based on the literature review and statistics as well available results of market research the article contains detail characteristic of generation C. In particular characterizes the conditions of marketing communication with generation Z and the specificity of its use, as well as identifies its strengths and limitations were presented.