Nowoczesne technologie mobilne jako determinanta ewolucji konsumpcji wśród cyfrowych tubylców
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
12
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Modern mobile technologies as the determinant factor of consumption evolution among digital natives
|
Autorzy: | Maciaszczyk Magdalena, Rzemieniak Magdalena |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 374 |
Strony: | 302 - 310 |
Bazy: | BazEkon | CEEOL | CEJSH | EBSCO | ProQuest. |
Efekt badań statutowych | TAK |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 27 czerwca 2018 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Zmiany zachodzące we współczesnym otoczeniu spowodowały, iż pokolenie cyfrowych tubylców stało się bardzo atrakcyjną grupą odbiorców działań marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorstwa. Praktycznie nieustannie przejawiają oni aktywność w mediach społecznościowych i społecznościach wirtualnych. Wykazują się dużą skłonnością do akceptacji innowacji i reagują na pojawiające się nowe trendy. Śledzą nowinki i, mimo ograniczonych zasobów finansowych, czynnie ich poszukują i adaptują. Wszystko to wskazuje jednoznacznie, iż nowoczesne technologie oraz zachowania współczesnych konsumentów wzajemnie na siebie oddziałują, co prowadzi do ewoluowania dotychczasowych trendów w konsumpcji i powstawania nowych ich form.Celem artykułu jest ukazanie wybranych nowych trendów w konsumpcji będących rezultatem nieustannie rosnącej popularności nowoczesnych technologii. Metodą badawczą zastosowaną w niniejszym opracowaniu są badania wtórne polegające na analizie informacji pochodzących z różnych źródeł, w tym z monografii i artykułów recenzowanych oraz danych statystycznych. Rezultatem rozważań jest potwierdzenie założenia, iż nowoczesne technologie mobilne wywierają znaczący wpływ na przejawiane przez konsumentów formy konsumpcji. Cały proces powodowany jest rozwojem technologii informacyjnych oraz transformacjami w zachowaniach konsumentów, którzy coraz chętniej i coraz częściej w celu pozostania on-line wykorzystują urządzenia mobilne. | |
Recent changes in the contemporary environment have caused that the generation of digital natives has become a very attractive group of recipients of marketing actions of enterprises. Practically unceasingly they perform different activities in social media and are practising members of virtual communities. They demonstrate the great tendency to approve innovations and quickly react to the latest trends appearing in the market. They keep up with gossips, follow news, know novelties, and, in spite of reduced financial resources, actively seek for them and adapt them. All of that clearly indicates that modern technologies and behaviours of contemporary consumers mutually interact with one another. That leads to the evolution of current trends in consumption and to coming into existence of new forms of consumption. The main goal of the article is to portray the chosen latest trend in consumption as being a result of increasing popularity of modern technologies. The research method applied in the article is a secondary research consisting in an analysis of information coming from various sources, including monographs, reviewed articles, and statistical data. A result of deliberations is confirmation of the assumption that modern mobile technologies are exerting a significant effect on the consumption forms displayed by consumers. The whole process is caused by the development of information technologies and transformations in behaviours of consumers who more and more willingly and more and more often are using mobile devices in order to stay on-line. |