Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Autorzy: Komsta Henryk, Rybicka Iwona, Buková Bibiána, Brumerčikova Eva
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 13
Strony: 143 - 149
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 3 listopada 2018
Abstrakty: angielski
Ther ailway transport of goods was in past the most used type of transport. After the collapse of the Soviet Union, the performance of this mode of transport was reduced. At present, international trade is expanding in the direction of Asia – Europe. For economic and, above all, ecological reasons, it is appropriate to move the transport operations back to rail transport. The article focuses on progressive systems of railway transport of freight in the East – West direction, namely the use of the CargoBeamer system. CargoBeamer system (hereinafter referred to as CB) is an innovative technology for the transport of road semi - trailers and containers CBoXX specially designed for the CB system. The main advantage of this system is to support the transport standard road semi - trailers, which will be implemented in 70% of shipments in road transport in the EU. The CB system is largely automated, especially for horizontal loading and unloading or when changing the gauge. The CB system allows to lower the shipment time signif icantly , thanks to automatisation of loading and unloading processes and gauge change. The benefits of the CB system are presented by an example of the necessary manipulation operations by a China – Russia – Europe goods shipment. The possibilities of the Slovak Republic participation on the planned railway Silk road project from Ch ina to Europe is also discussed