Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Identification of flexibility types of the e-commerce enterprise – a case study
Autorzy: Buraczyńska Barbara, Urban Wiesław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5, cz. 1
Wolumen/Tom: 19
Strony: 71 - 83
Bazy: BazHum | CEJSH | IC Journals Master List
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 maja 2018
Abstrakty: angielski
The enterprise flexibility becoming more and more important in the ever-chan- ging economic environment and growing competition on a global scale. Available research presents flexibility in various perspectives and in relation to many industries, however, the specifics of the dynamically developing e-commerce sector have not been taken into con- sideration. The purpose of the article is to identify the types of flexibility that exist in an en- terprise operating in the e-commerce industry. The research used in the case study method as allowing for an in-depth analysis of the company’s operations and enabling the explo- ration of types of flexibility in the trade enterprise. The object of the research was one deli- berately chosen company that conducts online sales by e-shop. There were discovered and have been systematized in groups such types of flexibility as assortment flexibility, prices and margins flexibility, flexibilities of cooperation with suppliers, flexibility of order proces- sing process, flexibility of customer service process, flexibility of delivery service, flexibility of on-line service time, flexibility of back-office employees, flexibility of e-story functionality and flexibility of e-shop website appearance. The conducted research showed that, among others, in the e-commerce enterprise there are specific types of flexibility, which are crucial in achieving the company’s economic performance.