Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Hunicz Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 42029
Strony: 1 - 7
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
In this study an optical-fiber sensor was utilized to observe spontaneous emissions of controlled auto-ignition (CAI) engine under stratified mixture combustion. Mixture stratification, achieved with the use of late direct fuel injection, is an effective approach to improve combustion controllability of the engine operated in the CAI mode. However, observed effects of injection timing on combustion show high combustion sensitivity even for early fuel injection. This study pertains identification of the reasons for such a high sensitivity to injection timing. To identify possible mixture stratification and resulting gradual combustion, optical-fiber sensor was used to observe spontaneous combustion emissions. Optical measurements enabled identification of stratified combustion, which was manifested by double optical signal peaks. The observed peaks of different amplitudes resulted from stepwise combustion in local zones with different mixture composition and flame temperature. The performed measurements enabled better understanding non-linear combustion timing behavior with variable degree of mixture stratification.