Lojalność konsumentów niepełnosprawnych ruchowo na rynkach żywnościowych – determinanty wyborów
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
12
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Loyalty of physically disabled consumers in food markets – determinants of choices
|
Autorzy: | Maciaszczyk Magdalena |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 373 |
Strony: | 283 - 293 |
Bazy: | CEJSH | EBSCO | Index Copernicus Journal Master List |
Efekt badań statutowych | TAK |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 29 maja 2018 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Mimo iż tematyka satysfakcji i lojalności pojawia się coraz częściej w życiu codziennym, jak i w kręgu zainteresowań badaczy różnych dziedzin, wciąż niewielki odsetek przedsiębiorców ma pełną świadomość znaczenia powyższego pojęcia w kontekście konsumentów niepełnosprawnych. W artykule starano się przybliżyć znaczenie lojalności dla dzisiejszych przedsiębiorców, przedstawiono terminologię oraz wskazano na determinanty lojalności konsumentów niepełnosprawnych, które mogłyby zostać wykorzystane do zarządzania lojalnością członków tej społeczności. Determinanty zidentyfikowane zostały na podstawie badań własnych autorki. Zawężenie do określonego segmentu podyktowane jest różnicami w nasileniu poszczególnych potrzeb między osobami niepełnosprawnymi ruchowo a osobami bez uszkodzeń narządu ruchu. Podstawowym celem artykułu jest ocena analizy determinant decyzji nabywczych podejmowanych przez osoby niepełnosprawne na przykładzie wybranych grup produktowych. Wnioski przedstawione w niniejszym opracowaniu wyciągnięto na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na grupie niepełnosprawnych mieszkańców województwa lubelskiego. Dane poddawane analizie zebrano na przełomie I i II kwartału 2016 roku. Do analizy wykorzystano program statystyczny Statistica. | |
Although the issues of satisfaction and loyalty frequently appear in everyday life as well as in the range of interests of researchers of different fields, still only the little percentage of entrepreneurs has a full awareness of the significance of those concepts in the context of disabled consumers. In her article, the author is trying to introduce the importance of loyalty for entrepreneurs, to describe the terminology and define determinants of loyalty of disabled consumers that could be used for disabled consumers’ loyalty management. Determinants were identified based on authors’ own surveys. Narrowing up to the determined segment is dictated by differences in needs intensity of physically disabled persons and persons without disorders of the motor organ. The main goal of the article is an evaluation of analysis of determinants of buying decisions of disabled persons on the example of chosen product groups. Conclusions were drawn based on the questionnaire survey conducted on the group of disabled residents of the Lublin Province. The analysed data were collected at the turn of 1st and 2nd quarter of 2016. The Statistica programme was used for an analysis. |