Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Image brand and the process of making a decision by consumers
Autorzy: Dziwulski Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Strony: 110 - 119
Bazy: PBB | CEJSH | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 listopada 2018
Abstrakty: polski | angielski
Wizerunek marki jest silnie powiązany z podejmowaniem decyzji zakupowych przez potencjalnych klientów. Większość decyzji podejmowanych przez klientów w trakcie dokonywania zakupów jest procesem przechodzącym przez określone fazy. Zachowania nabywców na rynku są bardzo złożone i zróżnicowane, składające się z czynników o charakterze psychologicznym, społecznym i ekonomicznym. Identyfikacja czynników decydujących o wrażliwości nabywców na markę stanowi podstawę do skuteczniejszego posługiwania się marką oraz jej wizerunkiem, jako instrumentem oddziaływania na rynku. Czynniki wewnętrzne mające wpływ na proces decyzyjny nabywcy są psychice człowieka. Kształtowane są podczas rozwoju psychicznego danej jednostki. Istotną rolę odgrywa na nie środowisko zewnętrzne, w którym obraca się nabywca. Odczuwalna potrzeba przez konsumenta daje początek procesowi decyzyjnemu, który może mieć przełożenie na określone zachowania na rynku. Potrzeba motywuje klienta do działania, aby w efekcie pozyskać niezbędną do funkcjonowania produkt lub usługę, który zostanie zużyty.
The brand image is strongly associated with the making of purchase decisions by potential customers. Most decisions made by customers when shopping is a process that goes through specific phases. Buyer behavior on the market is very complex and diverse, consisting of factors psychological, social and economic. The identification of factors determining buyer's sensitivity to the brand is the basis for more effective use of the brand and its image as an instrument of market impact. Internal factors affecting the buyer's decision-making process are the human mind. They are shaped during the mental development of a given unit. The external environment in which the buyer rotates plays an important role. The perceived need by the consumer gives rise to a decision-making process that may have a bearing on specific market behaviors. The need motivates the client to act, in order to obtain the necessary product or service to be used