Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Tulwin Tytus, Karpiński Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 1101
Numer artykułu: 12045
Strony: 1 - 9
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 23rd Fluid Mechanics Conference
Skrócona nazwa konferencji: KKMP 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 9 września 2018 do 12 września 2018
Miasto konferencji: Zawiercie
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 23 października 2018
Abstrakty: angielski
Experimental analysis of combusti on in CI engines is difficult due to the very short duration of this process and the unfavourable thermodynamic conditions prevailing in the combustion chamber (high pressure and temperature). An alternative is to perform numerical calculations using the CFD method based on a defined combustion model. Such an approach was used in this paper to investigate the influence of different fuel injection configurations and different swirl ratio on selected parameters of the combustion process in the designed two - stroke opposed piston engine.The combustion chamber of the tested engine was formed of two movable surfaces of pistons.The AVL Fire software was used to perform the simulation. As a result of the calculations, the dependence of rate of heat release, burnt mass fraction, mean pressure in cylinder and heat transfer coefficient on defined calculation cases was obtained. In addition, a spatial distribution of the combustion stream of injected fuel was obtained. On the basis of the results obtained, conclusions regarding the impact of the fuel injection configuration and the swirl ratio on the obtained engine performance were presented.