Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Krzaczek Paweł, Rybak Arkadiusz, Bochniak Andrzej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 234
Numer artykułu: 3004
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: BulTrans-2018 – 10th International Scientific Conference on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies
Skrócona nazwa konferencji: BulTrans-2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 15 września 2018 do 17 września 2018
Miasto konferencji: Sozopol
Państwo konferencji: BUŁGARIA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 listopada 2018
Abstrakty: angielski
The aim of the research was to determine the impact of biofuels from wast e materials of plant and animal origin on the parameters of the common rail power supply system in the utility engine. The tests included identification of power system operation parameters in the whole load range of the tested engine, taking into account the limit and diagnostic parameters of the injectors operation. Then,for certain parameters, the engine injectors were tested on the test ench: injection pressure in the range of 25-135 MPa, injectiontime in the range of 200-1600 μs. In the tests, as reference fuel for testing injectors were used diesel fuel and three types of methyl esters of higher fatty acids: vegetable, animal and WCO origin. The measurements for individual fuels were made in the operating temperat ure range 30-60°C. The tests have shown significant changes in the volume of the fuel injection rates de pending on the fuel used. Particularly, visible changes concerned the power system operation parameters for high engine speeds and the maximum working pressure of the common rail system in the engine. (PDF) The impact of selected biofuels on the performance parameters of the Common Rail power system in the utility engine. Available from: https://www.researchgate.net/publication 9096496_The_impact_of_selected_biofuels_on_the_performance_parameters_of_the_Common_Rail_power_system_in_the_utility_engine [accessed Dec 12 2018].