Evaluation of the combustion process in a spark-ignition engine based on the unrepeatability of the maximum pressure
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Longwic Rafał, Nieoczym Aleksander, Kordos Paweł |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 421 |
Numer artykułu: | 42048 |
Strony: | 1 - 9 |
Web of Science® Times Cited: | 9 |
Scopus® Cytowania: | 12 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2018 International Automotive Conference |
Skrócona nazwa konferencji: | KONMOT2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 13 września 2018 do 14 września 2018 |
Miasto konferencji: | Kraków |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 17 października 2018 |
Abstrakty: | angielski |
The article presents the results of an empirical study of unrepeatability of the spark- ignition engine BMW N43 B20 AY, which uses a spray-guided gasoline direct injection system to create the fuel mixture. The values of the so-called unrepeatability index of maximum indicated pressure were analysed for two different engine operating conditions: under maximum load (absolute throttle at 91%) and under partial load (absolute throttle at 33%). The values of the index were calculated on the basis of values of indicated pressure recorded over 100-cycles at five predefined rotational speeds of the engine crankshaft. It was found that the unrepeatability of maximum indicated pressure during operation of the test engine was lower under partial load than under maximum load. |