Research of the alternator on the stand – efficiency aspect
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Adamiec Marek, Dziubiński Mieczysław, Siemionek Ewa |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 421 |
Numer artykułu: | 22001 |
Strony: | 1 - 8 |
Web of Science® Times Cited: | 6 |
Scopus® Cytowania: | 11 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2018 International Automotive Conference |
Skrócona nazwa konferencji: | KONMOT2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 13 września 2018 do 14 września 2018 |
Miasto konferencji: | Kraków |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 17 października 2018 |
Abstrakty: | angielski |
The article discusses the methodology of testing an alternator at a stand to determine its energy efficiency. The efficiency was calculated on the basis of the measurement of the electric power supplied to the drive motor and the power generated by the alternator, taking into account the mechanical and electrical losses of the motor and the belt drive. The efficiency of the machine as a three-phase synchronous generator, without rectifier and voltage regulator, was also determined in order to assess the influence of electronic components on the overall efficiency of the machine. The tests were performed for various rotational speeds and loads. Various physical factors and phenomena that have a negative impact on the efficiency of energy conversion in the vehicle electrical supply system are discussed. |