Use of ARAMIS for fatigue process control in the accelerated test for composites
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Łusiak Tomasz, Kneć Marcin |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 35 |
Strony: | 250 - 258 |
Web of Science® Times Cited: | 9 |
Scopus® Cytowania: | 8 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | INAIR 2018 - Aviation on the Growth Path |
Skrócona nazwa konferencji: | INAIR 2018 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 20 listopada 2018 do 21 listopada 2018 |
Miasto konferencji: | Hainburg |
Państwo konferencji: | AUSTRIA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Oryginalna wersja autorska |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 24 grudnia 2018 |
Abstrakty: | angielski |
All aircraft structures are exposed to both fatigue and static loads. Damage caused by fatigue loads is much more dangerous because it can cause damage at a level lower than the ad hoc strength. Fatigue testing requires both a large number of samples and machine time, which generates considerable costs. In the case of tests performed on prototypes, it is sometimes impossible to make a large number of samples. In such a situation, as well as in a situation when results are sufficient, the accelerated methods described by the co-author in [3] may be used to study with some approximation. In the standard tests, only the number of cycles measured under a predetermined regime is used. Many signals can be used in accelerated studies: e.g. piston displacement, force, strain gauge, thermographic measurement [4]. |