Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Caban Jacek, Ignaciuk Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: angielski
Numer czasopisma: 483
Wolumen/Tom: 17
Strony: 2129 - 2133
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 17th International Scientific Conference Engineering for rural Development
Termin konferencji: 23 maja 2018 do 25 maja 2018
Miasto konferencji: Jelgava
Państwo konferencji: ŁOTWA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
After Poland’s accession to the European Union, CN G supply began to be popularized. Jelcz buses powered by engines using diesel and CNG were used for comparative studies. The analysis was performed based on actual data obtained from the observation of the use of buses in the Municipal Transport Company in Przemyśl (MZK Przemyśl). We present, among other things, a comparative analysis of the direct operating costs of public transport buses powered by compressed natural gas and diesel fuel. CNG as a fuel allows to reduce the emission of harmful substances to the atmosphere, which is not without significance in the case of public transport, and this aspect of CNG gas use should be emphasized the most. The research showed differences in the operation and service of the vehicles powered by CNG installation in relation to the vehicles powered by diesel fuel, which may be important in connection w ith the conduct of transport activities.