Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Szymczyk Tomasz, Skulimowski Stanisław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 252
Numer artykułu: 2010
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18)
Skrócona nazwa konferencji: CMES’18
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 22 listopada 2018 do 24 listopada 2018
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
Virtual reality technologies known since the 1990s have virtually disappeared. They have been replaced by their new editions characterised by a very faithful reproduction of details. The laboratory described in the article was created to study the intensity of various sensations experienced by a person in virtual worlds. A number of different scenarios have been developed that are designed to trigger specific reactions, to produce symptoms similar to those observed in arachnophobia, acrophobia or claustrophobia. The person examined can be equipped with a series of non-invasive sensors placed on the body in such a way that they do not interfere with immersion in VR. The laboratory instruments enable the acquisition and synchronisation of many signals. Body movement data is recorded by means of Kinect. Involuntary hand movements are measured with 5DT gloves. In addition, body temperature, ambient temperature and skin moisture are continuously monitored. Apart from recording the image from VR goggles, it is also possible to record the entire session on camera in 4K resolution in order to interpret facial expressions. The results are then analysed in detail and checked for patterns. The article describes both the test set-up itself as well as several test scenarios and presents the results of pilot studies.