Customer data collection with Internet of Things
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Bojanowska Agnieszka |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 252 |
Strony: | 1 - 6 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18) |
Skrócona nazwa konferencji: | CMES’18 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 22 listopada 2018 do 24 listopada 2018 |
Miasto konferencji: | Kazimierz Dolny |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 14 stycznia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
The purpose of this paper is to present the potential of Internet of Things (IoT) for customer data collection for Customer Relationship Management (CRM) systems. The Internet of Things technology finds numerous applications in company operations ranging from scheduling production tasks to supporting marketing activities. This article discusses the possibility of using Internet of Things to collect customer data. Examples have been presented that will allow detection of some dependencies between the use of this technology and the quality of received data, which may be subjected to analyses, inter alia, in the CRM system. There are also examples of solutions that can be successfully used by enterprises that want to process and analyse data about their clients and have difficulty in obtaining this data. |