Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Balawender Tadeusz, Śliwa Romana E., Sadowski Tomasz
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Strony: 295 - 308
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The new rivet constructions, which can be proposed to apply for an aeronautical use, are presented. The new rivet concept is basing on two parts rivets. Each part consists of a head and a shank but one shank is in a fonn of a pin and another is in a form of a sleeve. Closing up of the rivets consists ofioirang ofthese two rivef parts. Joining is the consequence ofplastic deformation of constifuent rivet shanks. The first step of the new rivet investigations have been done. Different materials (e.g. pure aluminium, copper and aluminium, copper alloys) were applied for manufacturing the constituent rivet parts. Longitudinal-sections of the new rivet joint showed a good structural connection of component parts. This enabies to suppose, that presented idea of the new rivet is correct and should be developed.