Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Szatkowski Kazimierz
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: polski
Strony: 64 - 76
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W artykule przedstawiono problematykę dotyczącą postępowania z wyrobem niezgodnym na przykładzie dwóch przedsiębiorstw regionu Lubelskiego. Z Uwagi na różny sposób dochodzenia do stosowanych w przedsiębiorstwie metodyk postępowania z wyrobem niezgodnym podzielono je umownie na metodę tradycyjną i nowoczesną. Tradycyjny sposób postępowania przypisano WSK PZL, natomiast podejście nowoczesne odniesiono do Roto Frank. W wyniku przeprowadzonej analizy i oceny sposobu funkcjonowania obydwu metodyk we wskazanych przedsiębiorstwach stwierdzono, że o obszarze postępowania z wyrobem niezgodnym przedsiębiorstwa stosują bardzo podobne rozwiązania. Różnią się jednak znacznie w zakresie stosowania działań profilaktycznych mających za zadanie zapobiec powstawaniu błędów produkcyjnych. Choć jedno i drugie przedsiębiorstwo przywiązuje do działań tych duże znaczenie, to jednak przedsiębiorstwo Roto Frank stosuje większy ich zakres. This article analyzes the problem of different types of a company approach to dealing with a faulty product based on the example of two companies operating within the Lublin region. Different ways in which companies arrive at the methodology of dealing with a faulty product, prompts us to conventionally refer to these two types of approach as a traditional and modem method. We ascribe the traditional method to WSK PZL while the modem approach will be characteristic of the Roto Frank. Having analyzed and evaluated the system of operation of the two methodologies in the chosen companies we concluded that the companies use similar solutions to deal with a faulty product. Where they differ, however, is in the choice of preventive measures that they undertake to avoid production errors. Although botii companies consider the measures important, it is the Roto Frank whose range of those measures is larger.