Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Wyrwisz Joanna
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Strony: 87 - 97
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawione zostały wybrane nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej zaliczone do nowych mediów. Ujęto istotę instrumentów oraz korzyści i ograniczenia wykorzystania w kampaniach promocyjnych produktów i usług. W szczególności omówiono advergfaming i advertainment oraz product placement. Cechą wspólną wybranych do opracowania instrumentów jest integracja reklamy i rozrywki. Nowe media stanowią skuteczną formę promocji w warunkach dynamicznie zmieniającego się rynku reklamowego. Natłok przekazów reklamowych, ich powszechność oraz obserwowalne uodpornienie się odbiorców na tradycyjne formy promocji wymuszają konieczność wykorzystywania nowych rozwiązań. Ich mocną stroną jest niestandardowy sposób oddziaływania oraz możliwość interakcji z odbiorcami, w szczególności dzięki upowszechnianiu technologii Web 2.0. Wysoka efektywność komunikatów promocyjnych, których kanałem przekazu są nowe media związana jest z dużą możliwością zwrócenia uwagi oraz optymalnym dotarciem do grupy docelowej.
The article presents some chosen modern tools of marketing comunication considered as new media. The instruments characteristics as well as adventages and constrains of using them in promotional campaignes of goods and services. Advergaming, advertainment and product placement were discussed in details and the common feature of those tools is the integration of entertainment and advertising. New media are a very efficient form of promotion in the conditions of dynamically changing advertising market. their strong point is a non-standart way of influencing and interacting with customers. a very high efficiency of promotion message that are broadcasted with the use of new media is conected with great possibility of drawing attention and reaching target groups.