Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Sochaczewski Rafał
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: angielski
Strony: 60 - 69
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper reports the results from the simulation on how the distribution of an air-gas mixture in a diesel engine combustion chamber is impacted by an injection start angle. The research object is the 1CA90 CI engine with a single cylinder. This four-stroke engine is dual fuel, based on LPG and a diesel fuel. A 3D model of a combustion chamber developed with AVL Fire software is studied. The air-gas mixture distribution in a combustion chamber after injecting an initiating diesel fuel dose is analysed. The results show that changing a gaseous fuel injection start angle can significantly influence the distribution of an air-gas mixture in a diesel engine combustion chamber. Despite considerable charge turbulence, the discrepancies in gas concentration depending on injection timing are noticed. Thus, the paper specifies the values of these discrepancies and areas with a rich mixture.