Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Szlachetka Marcin, Biały Michał
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.5
Język: angielski
Strony: 78 - 87
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper describes the Wankel engine model developed with the AVL BOOST programme which is a multi-level system for a real-time processing and simulating variable engine operating conditions. The standard modules available in the system are used for this research. The tested object is a low intake, 4-stroke XR50 Wankel engine. The torque-speed characteristics is determined. The model is calibrated by comparing the torque calculated to the experimental external engine characteristics. The error for the torque calculated does not exceed 6 % for most measurement points. In fact, no satisfactory conformity has been achieved for the highest speeds only. This Wankel engine model will be used later to model this type of engine for hydrogen injection.