Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Czarnigowski Jacek
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 88 - 95
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper reports the results regarding the modelled combustion of a petrol and HHO mixture in SI engines. HHO gas is a hydrogen and oxygen mixture which is a product resulting from the operation of an electrolyser mounted in a vehicle. The engine model employs a real object, i.e. Holden C20LE that is a 4-stroke engine with 4 cylinders and a 2 dm3 displacement. The zero-dimensional engine model previously developed is used for modelling in the AVL BOOST programme. The tests are done for 10 different mixture compositions. The analysis focuses on mean effective pressure, volumetric efficiency, and heat emission. Also, the performances of an engine fuelled with petrol and a mixture composed of 90% of petrol and 10% of HHO are compared.