Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Filipek Przemysław, Kordos Paweł, Gęca Michał Sławomir, Rybak Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 351 - 354
Web of Science® Times Cited: 5
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 3rd IEEE International Conference on Control Science and Systems Engineering
Skrócona nazwa konferencji: ICCSSE 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 17 września 2017 do 19 września 2017
Miasto konferencji: Beijing (Pekin)
Państwo konferencji: CHINY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This study investigates the effects of mixture stratification on ion current signal from combustion chamber of controlled auto-ignition (CAI) engine fueled with gasoline. The CAI combustion mode was achieved by application of exhaust gas retention obtained via negative valve overlap. Split direct fuel injection technique was applied to achieve different degrees of fuel stratification, maintaining constant global mixture composition. As expected, mixture distribution within combustion chamber had strong effect on levels of recorded ion current. The aim of the study was verification of possibilities of using ion current measurements for transient control of combustion timing. It was yielded by analysis of characteristic phases of heat release rate and ion current signal. Correlations of combustion timing derived from in-cylinder pressure analysis and ion-current proved applicability of this measurement technique for CAI combustion control