Modeling the intensity of scattered light and fog using graphics processing units
Fragment książki (Materiały konferencyjne)
MNiSW
15
WOS
| Status: | |
| Autorzy: | Vyatkin Sergey, Romanyuk Olexander N., Romanyuk Oksana V., Poplavskyy Olexander A., Bazarbayeva Aigul, Panas Patryk |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
| Język: | angielski |
| Strony: | 428 - 432 |
| Web of Science® Times Cited: | 1 |
| Scopus® Cytowania: | 1 |
| Bazy: | Web of Science | Scopus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | The Summer XLII-nd IEEE-SPIE Joint Symposium on Photonics, Web Engineering, Electronics for Astronomy and HIgh Energy Physic Experiments |
| Skrócona nazwa konferencji: | XLII SPIE-IEEE-PSP 2018 |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 3 czerwca 2018 do 10 czerwca 2018 |
| Miasto konferencji: | Wilga |
| Państwo konferencji: | POLSKA |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | angielski |
| A lighting model that takes into account the effects of scattering light is presented. The model for rendering fog is considered. A method of reducing the cost of the algorithm was proposed. As well were restricted the geometry and applied certain approximations that allowed the computation to be performed in a real time on a GPU. The vertex shaders compute the light reaching the eye from a source or a reflective object and fog component. |