Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Jonak Kamil, Syta Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 252
Numer artykułu: 06005
Strony: 1 - 5
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18)
Skrócona nazwa konferencji: CMES’18
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 20 listopada 2018 do 24 listopada 2018
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
In this article, we have conducted a comparative analysis of vibration signals from helicopter aircraft propulsion transmissions, registered on an industrial research stand. We compared acceleration vibrations in the case of gears without physical damage and gears with one tooth missing. Based on recorded signals, we determined the values of indicators based on the statistical properties of signals and compared them with each other. For a more exact comparison, the distribution of the tested signals to the empirical modes using the EEMD (Ensemble Empirical Mode Decomposition) method was performed. This allows to treat individual modes as components of a signal at specific frequencies, and also prevents mixing of modes in individual components, which may take place in the classic EMD analysis. It should be noted that individual modes may correspond to characteristic frequencies for the operation of the transmission. When comparing the values of the most frequently used indicators, modes/frequencies in which the damage was most visible were indicated.