Strength Analysis of the CNG Direct Injector for the Combustion Ignition Engine in Real Driving Conditions
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Magryta Paweł, Gęca Michał Jan, Biały Michał |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 252 |
Numer artykułu: | 07003 |
Strony: | 1 - 5 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18) |
Skrócona nazwa konferencji: | CMES’18 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 22 listopada 2018 do 24 listopada 2018 |
Miasto konferencji: | Kazimierz Dolny |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 14 stycznia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
The paper presents the results of strength test simulations of the CNG injector structure for direct injection of compression-ignition engines. This article is a continuation of the works presented in paper [1]. Life cycles estimation of particular parts of the injector were calculated using the Kocańda relation. The simulation tests of injector strength carried out earlier have allowed us to determine the stress concentration points. On the basis of NEDC driving tests carried out in three different cars, engine load histograms were made for subsequent runs and an average load profile was determined. For the points most exposed to damage, i.e. the needle and injector housing, the stress curve was generated as a function of time. This dependence was the base for fatigue calculations with the use of MatLab program in order to calculate the limit number of repetitions for a given injector element. All the calculation works have served to determine the maximum number of work cycles of a given injector design. |