Electric Propulsion Systems in Aerospace Applications - Energy BalanceAnalysis
Abstrakt w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Tulwin Tytus, Gęca Michał Jan, Sochaczewski Rafał |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | 13 |
Strony: | 1 - 1 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | ICAMAME 2019 : International Conference on Aerospace, Mechanical, Automotive and Materials Engineering |
Skrócona nazwa konferencji: | ICAMAME 2019 |
Termin konferencji: | 2 grudnia 2019 do 3 grudnia 2019 |
Miasto konferencji: | Sydney |
Państwo konferencji: | AUSTRALIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
Recent improvements in electric propulsion systems and energy storage systems allow for the electrification ofmany sectors where it was previously not feasible. This analysis proves the feasibility of electric propulsion in aviationapplications reviewing recent energy storage developments. It can be more quiet, energy efficient and more environmentallyfriendly. Numerical simulations were done to prove that energy efficiency can be improved for rotorcrafts especially in hoverconditions. New types of aircraft configurations are reviewed and future trends are presented. |