Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Diagnostyka samolotowego silnika gwiazdowego przy pomocy metody obrazów powrotu
Autorzy: Gęca Michał, Litak Grzegorz, Czarnigowski Jacek, Pietrykowski Konrad
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: SC1
Wolumen/Tom: 48
Strony: 133 - 140
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III Międzynarodowy Kongres Silników Spalinowych
Skrócona nazwa konferencji: PTNSS KONGRES 2009
Termin konferencji: 22 czerwca 2009 do 24 czerwca 2009
Miasto konferencji: Opole
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
Recurrence plots method has been used to distinguish combustion dynamics of a multicylinder aircraft radial engine in the presence of cyclic perturbations in one of cylinders. This method depends on the analysis of system states returns. The statistics of their arrangements on a time-time diagram as well as the characteristic line patterns contain the full information about examined combustion process. Pressure time series registered in the individual cylinders of the radial engine were used to the analysis. The investigations were conducted for two different injection time intervals. The perturbations were modeled by variation of an air / fuel ratio via injection timing.
Zastosowano metodę obrazów powrotu w celu rozróżnienia dynamiki pracy wielocylindrowego silnika gwiazdowego przy pojedynczym cylindrze poddanym zakłóceniom. Metoda ta polega na analizie powrotów stanów układu. Statystyka tych stanów na diagramie czasowym oraz formowanie odpowiednich linii zawiera pełną informację o dynamice układu. Do analizy zostały wykorzystane szeregi czasowe ciśnienia zarejestrowane w poszczególnych cylindrach silnika gwiazdowego. Badania przeprowadzono dla dwóch czasów wtrysku. Zakłócenie procesu spalania w pojedynczym cylindrze realizowano cyklicznie zmieniając czas wtrysku.