Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Czarnigowski Jacek, Wendeker Mirosław, Jakliński Piotr, Nazarewicz Antoni, Pietrykowski Konrad, Gęca Michał, Zyska Tomasz
Rok wydania: 2007
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 01-1903
Strony: 1681 - 1688
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents the results of the analysis of the simulation tests of the flow of fuel through the fuel rail for the designed radial aircraft engine. A 3D model has been developed for CFD calculations including the fuel rail and elements supplying the fuel to the injectors. Simulation tests were carried out using Star-CD software. The objective of simulation tests has been to determine flow characteristics of the fuel rail design. This design is atypical due to: the shape of the rail - a torus with internal diameter 630 mm, and the fuel flow rate of approximately 30 l/min. Analysis covered flow velocity and pressure at selected points of the design. The tests were conducted for two cases. The first covered constant fuel flow from all injectors; the second covered dynamic states that take place when the injector is opened. The purpose of these tests was to check the possibility of using this solution for prototype purposes.