Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Analiza zastosowania filtrów wszechprzepustowych do eliminacji negatywnych skutków tendencji loudness war
Autorzy: Surtel Wojciech, Maciejewski Marcin, Nowak Krzysztof Mateusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 10
Strony: 8 - 11
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2020
Abstrakty: angielski | polski
n this paper the influence of all - pass filters on musical material with applied hypercompression dynamics (loudness war trend) was analyzed. These filters are characterized by shifting phase in selected freq uency band of signal, not by change of their amplitude levels. Because a lot of music information is present in music tracks, the dynamic range was tested together with influence of other sound parameters like s electivity or instruments’ arrangement on sce ne, by running subjective tests on a group of respondents.
W artykule przeanalizowana wpływ filtrów wszechprzepustowych na materiał muzyczny z zast o sow a ną hiperkompresją sygnału (tendencją loudness war). Filtry tego typu, charakteryzują się przesunięciem w fazie składowych częstotliwościowych, sygnału, a nie zmianą poziomu ich amplitudy. Ze względu na dużą ilość informacji w utworach muzycznych, prócz sprawdzenia zakresu dynamiki poprzez testy obiektywne, zbada no również wpływ na inne parametry dźwięku takie jak selektywność czy rozłożenie instrumentów na scen ie, poprzez testy subiektywne na grupie respondentów.