Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Zarządzanie mocą w aspektach cen wytwarzania energii dla generatorów zużywających paliwo
Autorzy: Zuchora Konrad
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 10
Strony: 56 - 59
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | BazTech | IC Journals Master List | Google Scholar | POL-index
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2020
Abstrakty: angielski | polski
The article describes the impact of a fuel - consuming power generator on energy production costs. The research is based on a thermodyna mic engine model for which the energy source is hydrocarbon fuel. The r esults of the studies on the thermodynamic engine are energy cost functions for which the variable is electrical power. The p resented characteristics reflect the impact of fuel prices on the minima of the cost function. In addition, the characteristics reflect the location of the extremes of functions in the coordinate system relative to the maximum of the fun ction of efficiency . T he article concludes with a cost model for thermodynamic engines for which hydrocarbon fuel is purchased. Article proposes the cooperation of generator s with renewable sources to increase and stabilize the power rating of power systems.
Artykuł opisuje wpływ mocy generatora energii zużywającego paliwo na koszty wy twarzania energii. Badania bazują na modelu silnika termodynamicznego, dla którego źródłem energii jest paliwo węglowodorowe. Efektami badań silnika termodynamicznego są funkcje kosztów energii, dla których argumentem jest moc elektryczna. Zaprezentowane c harakterystyki uwzględniają wpływ cen paliwa na minima funkcji kosztów. Ponadto charakterystyki odzwierciedlają położenie ekstremów funkcji w układzie współrzędnych względem maksimum funkcji sprawności. W podsumowaniu artykuł prezentuje model wyznaczania k osztów dla silników termodynamicznych, dla których kupowane jest paliwo węglowodorowe. W artykule zaproponowano współprace generatorów ze źródłami odnawialnymi w celu zwiększenia i stabilizacji mocy znamionowych systemów elektroenergetyc znych