Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Gęca Michał Jan, Barański Grzegorz, Grabowski Łukasz, Kasianantham Nanthagopal
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 677 - 681
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 8th IEEE International Workshop on Metrology for AeroSpace (MetroAeroSpace)
Skrócona nazwa konferencji: MetroAeroSpace 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 czerwca 2021 do 25 czerwca 2021
Miasto konferencji: Neapol
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper presents measurements and analysis of vibrations of an aircraft compression ignition engine with opposed pistons. New construction of 100 kW engine is designed for propelling gyroplanes, drones and ultralight aircrafts. The engine is in line with the new trend in the development of engines for aircraft propulsion, which adapts the developed technology of automotive engines and the new arrangement of cylinders. The results are based on the vibration spectrum of the power unit in three directions. The method of identification of peak amplitude frequencies for the vibration spectrum is presented. Knowledge of the frequency of vibrations generated by the engine is essential for its correct installation and the selection of supports and vibration isolators. Vibration analysis provides information about the dynamic state of the motor during operation.