Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pawlik Paweł, Kania Konrad, Przysucha Bartosz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 14
Wolumen/Tom: 14
Numer artykułu: 4231
Strony: 1 - 17
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This research was funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education, grant number 16.16.130.942, and by the Fund for Science and Research of Lublin University of Technology.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 13 lipca 2021
Abstrakty: angielski
This paper presents the use of artificial neural networks in diagnosing the technical condition of drive systems operating under variable conditions. The effects of temperature and load variations on the values of diagnostic parameters were considered. An experiment was conducted on a testing rig where a variable load was introduced corresponding to the load of the main gearbox of the bucket wheel excavator. The signals of vibration acceleration on the gearbox body, rotational speed, and current consumption of the drive motor for different values of oil temperature were measured. Synchronous analysis was performed, and the values of order amplitudes and the corresponding values of current, speed, and temperature were determined. Such datasets were the learning vectors for a set of artificial deep learning neural networks. A new approach proposed in this paper is to train the network using a learning set consisting only of data from the efficient system. The responses of the trained neural networks to new data from the undamaged system were performed against the response to data recorded for three damage states: misalignment, unbalance, and simultaneous misalignment and unbalance. As a result, a diagnostic parameter as a normalized measure of the deviation of the network results was developed for the faulted system from the result for the undamaged condition.