Application of the AHP method to analyze the state of knowledge of students in particular years of studying
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Fornal Szymon, Karczmarek Paweł |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Strony: | 114 - 136 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 grudnia 2021 |
Abstrakty: | angielski |
In this study, we thoroughly analyse the state of knowledge of Computer science students at Lublin University of Technology. Analysis was carried out using the well-known Analytic Hierarchy Process (AHP) method of group decision-making. Research focused on subjectively chosen IT technologies in four categories: Object-oriented programming languages, data processing tools, database systems, and Java frameworks. The main idea behind the study is to show the trends in understanding and using the IT technologies by students in dependence of their experience or year of studies. The research was carried using efficient mobile application, also described in this chapter, utilizing the graphical components applied to pairwise comparisons in the AHP process. |