Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Łusiak Tomasz, Korzec Izabela, Novák Andrej, Kowalik Rafał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 59
Strony: 203 - 213
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 8 grudnia 2021
Abstrakty: angielski
The article presents an aerodynamic analysis of the aircraft models. The process of constructing the physical model began with the development of geometry. Preliminary design was made using SolidWorks program, giving the desired shape with as many details as the method allowed. It had to be made precisely, because later it was to be printed on a 3D printer. In this phase of the project a special hole was also prepared on the model side for mounting in the wind tunnel. The work presents to compare aerodynamic parameters of three models. The models were presented and printed made of thermoplastic material used with a 3D printer. Measurements depend on the determined longitudinal and vertical axial force depending on the angle of attack at the same speed for all objects. The tests were carried out in two types of tunnels: structure 1 in a closed tunnel, structure 2 and 3 in an open tunnel at the Lublin University of Technology. Models 2 and 3 are very close to each other, the only significant difference is the installation of 3 short wings in the place of engine nacelles. The analysis allows you to check whether a given modification has a positive effect on its characteristics.