Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
Lista A
Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Rysak Andrzej, Litak Grzegorz, Kordos Paweł, Gęca Michał Sławomir
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 15
Strony: 1093 - 1101
Impact Factor: 0,66
Web of Science® Times Cited: 14
Bazy: Web of Science | Web of Science Core Collection | Scopus | El Compendex | EBSCO | GALE Cengage Learning | INSPEC | VINITI | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
A single cylinder engine with ability to controlled auto-ignition (CAI) combustion was used in order to study cycle-by-cycle combustion variability. The engine was operated in negative valve overlap (NVO) mode resulting with an internal gas re-circulation. Direct gasoline injection was applied in a single dose during the NVO period. Various intake pressures were applied, ranging from atmospheric aspiration to 0.15 MPa boost pressure. The combustion timing was examined in terms of 5 % mass fraction burnt (MFB). Experimental results showed that cyclic variations of 5 % MFB demonstrate deterministic oscillations under boosted operation. Cycle-by-cycle variability was associated with NVO heat release feedback to the main combustion process. Moreover intermittent combustion behavior was demonstrated with the use of recurrence plots.