Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
konferencja
Status:
Autorzy: Kiersztyn Adam, Kiersztyn Krystyna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IEEE World Congress on Computational Intelligence 2022 ; IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE) 2022
Skrócona nazwa konferencji: IEEE WCCI 2022 ; FUZZ-IEEE 2022
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 lipca 2022 do 23 lipca 2022
Miasto konferencji: Padwa
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Saaty’s Analytic Hierarchy Process (AHP) is a widely used and often considered tool in decision-making theory. This method allows to determine the classification of a set of multiple responses based on pairwise comparison of two answers. One of the main shortcomings of this method, in its original version, is the need to use a fixed set of numerical or linguistic descriptors. This requirement brings a lot of problems, especially for people who have never encountered this method before.In the proposed approach, the concept of using GUI tools to determine the preferences of respondents is developed. In this way, it allows conducting surveys among people who have no experience with AHP. In contrast to previous methods, in the proposed novel approach all possible combinations of responses are considered. The combinations of respondents’ answers are obtained in the process of projecting the choices indicated by the slider onto the classical descriptor space. The application of such a method fully takes into account the preferences of the respondents. The results of numerical experiments conducted among students confirm that this approach is very intuitive, and does not cause any difficulties for the respondents.