Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Gęca Michał Jan, Soeurn Mony
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 2412
Numer artykułu: 012008
Strony: 1 - 12
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 16 grudnia 2022
Abstrakty: angielski
This paper presents a model of an electric car based on the BMW i3 whose low-voltage electrical system and traction battery were supported by a photovoltaic system installed on the body of the vehicle. The photovoltaic system was installed on the roof, side doors and bonnet. The 350 Wp (Watts peak) system was made of semiflex panels. The input parameters for the model were the measurements taken during the simulated annual operation of the vehicle as driving time, weather conditions and their switching times. During stationary tests, the power of individual electrical consumers was measured and its maximum was 1.1 kW. The model included data on the electricity consumption for driving a given distance. The amount of electricity generated by the photovoltaic system was related to a stationary system of 4 kWp. The degree of shading and curtailment of energy generated by the photovoltaic system was measured during testing on a vehicle driving in urban conditions. In the vehicle under analysis, an additional energy stream supplied the 12 V electrical consumers and recharged the battery. The traction battery used to drive the vehicle during such a power supply scenario may increase the vehicle range by about 16% on average.