Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Improving the interface of an e-commerce web site by applying universal design principles
Autorzy: Polewski Mateusz Krzysztof , Rachwał Albert, Dzieńkowski Mariusz, Plechawska-Wójcik Małgorzata
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 25
Strony: 337 - 344
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2022
Abstrakty: angielski | polski
This paper presents an analysis of two websites in terms of accessib ility and usability. An authorial e-commerce website with improvements for people with disabilities was implemented. The w ebsite was compared with a popular comme r- cial service - Amazon . The study was conducted on a group of ten students and used the eye tr acking method, a que s- tionnaire developed for the purpose of the study and the LUT checklist. Additionally, an accessibility study was pe r- formed using the WAVE web accessibility evaluation tool. In the eye track ing study five measures were selected to evaluate the websites : the task completion time, the mean fixation time, the mean number of fixatio ns, the mean saccade duration, and the mean number of saccades. On the basis of the obtained results and after their initial processing basic statistics and box plots were created to facilitate their interpretation. The results ob tained show that the authorial e-commerce website achieved faster task completion times, comparable levels of eye trac king measures, higher scores on the LUT checklist and fewer errors that were diagnosed by the WAVE val idator than the Amazon website.
Praca przedstawia analizę dwóch serwisów pod kątem dostępności i użyteczno ści. Zaimplementowany został autorski serwis e- commerce posiadający usprawnienia dla osób niepełnosprawnych. Serwis ten został porównany z popularną witryną działającą komercyjnie - serwisem Amazon. W badaniach zrealizowanych na grupie dziesięci u studentów w y- korzystano technikę eyetrackingową, opracowaną do tego celu ankietę oraz listę kontrolną LUT. Przeprowadzono ró w- nież badanie dostępności internetowym narzędziem WAVE. Do oceny serwisów w b adaniu okulograficznym wybrano pięć miar: czas wykonania zadania, średni czas fiksacji, średnia liczba fiksacji, śred ni czas trwania sakady oraz średnia liczba sakad. Na podstawie uzyskanych wyników i po ich wstępnej obróbce sporządzono podstawowe statystyki oraz wykresy pudełkowe ułatwiające ich interpretacj ę. Otrzymane wyniki pokazują, że strona autorska uzyskała krótsze czasy wykonania zadań, porównywalne poziomy miar eyetrackingowych , wyższe oceny na podstawie listy kontrolnej LUT oraz mniejszą liczbę błędów, które zostały zdiagnozowane walidatorem WAVE ni ż strona Amazon.